Lazítás 69. nap

2014.03.26 19:30

Ez mostani időszak nem túl eseménydús, a chilik gondozása jelenleg az öntözésben kimerül. Néha amikor szebb idő van, reggel kiveszem őket a dobozból, és maradnak a párkányon szürkületig. Nagy változás sem történ az elmúlt két hétben, talán csak annyi, hogy a Habanerokon kezd átmenni ez a sárgaság, remélem a Morugák is kiheverik minél előbb. Elég sokat kutattam, olvasgattam, hogy mi is okozhatja ezeket a tüneteket, de egyikre sem tudnám rámondani, hogy biztosan ez volt. Mindenesetre egy talajlazítást elvégeztem, remélem valamennyit használ nekik, és persze bízom a természetes fény erejében is. Azt azért észrevettem, hogy sokkal jobban nyeli a föld azóta a vizet.

Változatosság képpen, bekerült egy kis paradicsom is az erősfiúk közé! :) Néhány paradicsom magot vetettek szüleim, én meg kíváncsiságképpen elhoztam egyet közülük. Érdekel hogy reagál a mesterséges fényre, és persze érdekes lesz megfigyelni mennyi pluszt ad neki ez a társaihoz képest.Átraktam palántaföldbe, a tápanyag biztos nem árt neki.

Az idegenlégiós:

Moruga csapat:

Habanerok:

Itt azért látszik, hogy kicsit megritkultak a levelek, de pár bíztató jelet észre vettem azért:

És egy másik Habanero teteje (lehet azok már bimbók?)

A leg látványosabb változás díját pedig a Jalapeno kapja! Nagyon megindult a növekedése, és a többitől eltérően, oldalhajtások is vannak rajta.

Szóval ez a mostani állapot. Vannak hibák, és közel sem tökéletes, de azért nem reménytelen! A végén még lehet hogy tényleg lesz pár saját termesztésű chili paprikám a nyárra! :)

Beszereztem közben egy kis kütyüt, ami remélhetőleg segíteni fog a jobb eredmény elérésében:

Ezzel a kis műszerrel lehet mérni a fény mennyiséget, talaj nedvességet, és a PH értékét. Mindegyik elég fontos, szóval nem árt ha tudom mi is a helyzet ezen téren pontosan.

 

 

Téma: Lazítás 69. nap

Dátum: 2014.09.15

Feladó: CharlesOa

Tárgy: chaussures salomon soldes https://www.econadjunct.com/


Dátum: 2014.05.05

Feladó: János

Tárgy: műszer

Én is vásároltam egy pont ilyen készüléket. Akad kérdésem, hátha tudsz válaszolni, már régebb óta használod, mint most én.
Nálad is 7-8 körül mozog a ph érték? Ha igen, mit tudsz vele csinálni, hogy kicsit közelítsen középre?
A nedvesség mérésénél ha teljesen leszúrom az aljára még jó, ahogy hozom felfelé, szárazodik. Nyilván a föld teteje szárazabb, viszont az alsó rétegekben szinte mindig középen van a mutató. Nálad?
Fény erősségét hogy\hol méred?

Dátum: 2014.05.07

Feladó: Zoolee

Tárgy: Re:műszer

A PH érték nálam is annyi, nem próbáltam még változtatni rajta, a 7 a semleges. Eddig nem vettem észre hogy ez gondot okozna a paprikáknak.
Nedvességet mindig az alján/közepén figyelem, és igyekszem tartani a zöld jelölést a műszeren, tehát 4 és 7 között ingadozik. A felső talajréteg kiszáradásán nagyon sokat segített nálam az agyaggolyó, így kicsit egyenletesebb értékeket kapok.
Fényerősséget csak párszor mértem kíváncsiságból, de csak simán odatettem a levelek közé a műszert. A dobozban mesterséges világításnál ez 600-800 közötti érték volt, és egy borongósabb napon ennek a dupláját lehet mérni kint, amin meglepődtem. Annyit megfigyeltem a műszernél, hogy néha a fénymérésnél kiakad, vagy pontatlan lesz, ilyenkor "nullázni" szoktam, ami vagy úgy történik, hogy kitakarom az érzékelőt, vagy átkapcsolom másik üzemmódba. Remélem tudtam segíteni!

Dátum: 2014.03.27

Feladó: János

Tárgy: Lazítás után

A Morugák tényleg jól néznek ki, a Habanerok is erőre kaphatnak még...
Kíváncsi leszek a véleményedre a műszerrel kapcsolatban :)

Dátum: 2014.04.01

Feladó: Zoolee

Tárgy: Re:Lazítás után

A műszer hasznosnak bizonyult eddig! A talaj nedvességét jobban tudom így figyelni, és a fény mennyiségről is hasznos infókat gyűjtöttem be.

Új hozzászólás hozzáadása